مجاهد جوان

مشخصات بلاگ
مجاهد جوان
سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۵۲ ق.ظ

جایگزین ها !!!راه هایی که به بی راهه می روند!!!

برادران لومیر در عالم سینما و هنر هفتم بسیار نام آشنا هستند.آنها با اختراع دوربین فیلمبرداری در دوران انقلاب صنعتی تحولی شگرف را در تاریخ معاصر جهان بوجود آوردند و با ایجاد تصاویر متحرک گسترده ترین رسانه جمعی را پایه گذاری نمودند.

با گسترش سینما و ورود مهمان ناخوانده ای در تمام منازل کره خاکی ،بنام جعبه جادویی تلویزیون،جهان تازه وارد به دنیای مدرنیته در حال پوست اندازی بود.سرعت پیشرفت تکنولوژی و گسترش آن به گونه ای بود که با ورود هر تکنولوژِی و در اختیار قرار گرفتن آن برای جهانیان فرهنگ استفاده از آن تکنولوژِی از سرعت رشد آن عقب می ماند و به همین دلیل مخاطب جهانی دچار سر درگمی می شد.

با ورود ویدئوهای خانگی به بازارهای جهانی ،دیگر حالا فیلم هایی با رنگ و لعاب هالیوودی وبالیوودی در منازل دست به دست می شد و کشور ما هم از این قاعده مستثنا نبود و دغدغه های فرهنگی مدیران کشور روز به روز بیشتر می شد.ابتدا مسئولین فرهنگی به فکر ممنوعیت ویدئو افتادند اما همان زمان  سید شهیدان اهل قلم ،شهید سید مرتضی آوینی زنگ خطر استفاده تکنولوژی های جدید را به صدا در آورد.او معتقد بود جلوی ورود تکنولوژِی را نمی توان گرفت و باید طرحی نو در انداخت و با گشایش درهای مملکت اسلامی به روی تکنولوژِی آن را در دست گرفت.

خیلی ها حرف های اصولی و صحیح او را جدی نمی گرفتند و مشغول بگیر و ببندهای پر زحمت اما کم اثر بودند تا کم کم ویدئو کلوپ های قانونی کشور تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی یکی سر از کوچه ها و خیابان ها در آورند.

همان روزها که آقا مرتضی از تکنولوژی جدید تری بنام ماهواره سخن می گفت ومدیران فرهنگی  ما نزدیک به ده پانزده سال از او عقب تر بودند ،وقتی مرتضی به امام و خیل عظیم شهدا پیوست و حضرت آقا صدای این عمار برای شبیخون فرهنگی سر می دادند ،مدیران انگار به خواب زمستانی رفته بودند.بشقابهای خالی ماهواره یکی یکی همچون قارچ  های سمی بر روی پشت بام ها رویید و مدیران فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز اندر خم یک کوچه پیاده گز می کردند.

ده پانزده سال بعد از تبدیل شدن کشور به یک جنگل پر از قارچهای سمی آهنین ، شبکه های برون مرزی صدا و سیما به عنوان یک جایگزین دیگر وارد مبارزه با تهاجم فرهنگی مورد اشاره دیده بان انقلاب گردید .هر چند خیلی دیر بود اما همان هم برایمان غنیمت بود.

هنوز به دنبال راه چاره ای برای مقابله با ماهواره ها بودیم که اینترنت دنیای معاصر را به دهکده جهانی تبدیل کرد.با ورود اینترنت دیگر مخاطب با چند شبکه از سوی تولید کنندگان رو به رو نبود ،بلکه به محض اتصال به شبکه جهانی اینترنت در مقابل دریایی از اطلاعات ،سایت ها ،فیلم ها ،عکس ها و... قرار می گرفت،گویی تمامی دنیا در یک مانیتور جمع شده ودر مقابل دیدگان کاربر قرار میگرفت.

در میان خیل عظیم اطلاعات و سایت های موجود در دنیای صفر و یک ها ،یکی از پر مخاطب ترین آنها ،سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس  همچون یوتیوب و فیس بوک و...بودند.سایت هایی که به راحتی و با وارد کردن جمله کوتاه و معروف....www آرشیو کاملی از فیلم ها و عکس های مختلف ازسرتا سردنیا ،با هر دیدگاه و منشی را درمقابل دیدگان کاربران قرارمی دادند.آرشیوی که پر است از منوهای مسموم اعتقادی،فرهنگی و سیاسی بر ضد افکار و عقاید جوان ایرانی.

و باز همچون گذشته تکنولوژِی ودنیای اطلاعات پیش روی کاربران در حال اوج گرفتن بود ،اما مدیران غفلت زده در حال محیا شدن برای شروع حرکتی برای مقابله با اثرات سوء این تکنولوژی اقدام به فیلتر و مسدود سازی سایت هایی کردند که همچون  هوایی مسموم از سوی کاربران استنشاق می شد و در تمامی وجود آنها رخنه می کرد.

و چون همیشه دوباره مدیران خواب زده سال ها دیرتر و سلانه سلانه به فکر جایگزینی مناسب برای اینگونه سایت ها افتادند ،و اینجا بود که سایت هایی همچون آپارات ،تی وی پلاس، لنزور، ویسکون و.... راه اندازی شد .

اینگونه سایت ها به دلیل آنکه نقشی پادزهر گونه و بازدارنده از هجوم به سایت های معاند و مسئله دار دارند با توجه و استقبال خوبی از سوی مخاطبین داخلی رو به رو شدند .همین امر باعث ضرورت نظارت و اعمال قوانین سخت گیرانه را برای ادامه این نوع سایت ها ضروری می نماید .

اما با ید با تاسف اعلام کرد چیزی که در حال حاضر در حال به وقوع پیوستن در این گونه سایت ها می باشد حرکتی نیست غیر از خلاف هدف واقعی که برای آن را ه اندازی شده اند و آن مقابله با اشاعه عقاید مسموم در بین آحاد جامعه ایران اسلامی است!!!

عدم نظارت برمحتوای چنین سایت های پر مخاطبی باعث شده است که متاسفانه،مدیران آنها با ایجاد جذابیت های بصری و ایجاد امکانات خاص برای کاربران  از جمله تشکیل گروه های مختلف و...تلاش نمایند تا سایت خود را محیطی آزاد و بدون نظارت بر محتوای ارائه شده ، نشان داده  تا بدین وسیله بتوانند با جذب انواع مخاطبین میزان بازدید کنندگان و در نتیجه لایک ها و دانلودها را بالا برده و با افزایش یوزرهای فعال  بر رتبه و محبوبیت سایت خود بیفزایند تا بدین طریق به درآمد بالاتری دست پیدا کنند.

جای بسی تاسف است که گاهی این فعالیت و تلاش ها برای بالا بردن رتبه سایت از طرق نا مشروعی همچون اجازه اشتراک گذاری فیلم ها و عکس هایی می باشد که هدفی جز به انحطاط کشیدن ابعاد فکری و روحی مخاطبین را در بر ندارند و گاها حتی با گزارشات متعددی که برای برخورد با این نوع فیلم ها و عکس ها از سوی کاربران دلسوز به مدیران سایت ها ارائه می گردد شاهد کم توجهی و حتی بی توجهی آنان در خصوص بر خورد قاطع جهت حذف موارد گزارش شده هستیم .

در اینجا نه تنها انگشت اتهام را سمت مدیران این گونه سایت ها ،که قطعا توجیهی جز سودهای اقتصادی برای راه اندازی آنها ندارند باید گرفت ،بلکه باید متهم و موآخذه کرد دولت و دستگاه های مربوط به نظارت بر محتوای سایت ها از وزارت ارشاد گرفته تا وزارت اطلاعات ،پلیس فتا ،کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و....که با عدم نظارت های دلسوزانه در این حوزه اجازه انتشار مطالبی را می دهند که به دنبال آن  اجازه به تاراج رفتن افکار و اعتقادات جوانان کشور وجود دارد !!؟؟

با وجود حضور و فعالیت برخی از ارگان های دولتی و بسیاری دیگر از مسئولین کشوری  در این سایت ها و حتی داشتن کانال رسمی جهت انتشار مطالب خود ، که البته همین امر باعث به وجود آمدن وجاهتی قانونی برای این قبیل سایت ها محسوب می شود ، متاسفانه شاهدیم هیچ گونه برخوردی با انتشار فیلم ها و تصاویری که در آنها از حضور معاندان با جمهوری اسلامی ایران گرفته تا خوانندگان و افراد هتاک به اسلام و ایران ، انواع و اقسام فیلم ها و تصاویر از گروه های تکفیری و تروریستی و ...  صورت نمی پذیرد.

اینجاست که باید گفت این چشم پوشی ها نه تنها جاهلانه نیست بلکه بویی از اقدامی خائنانه از آن به مشام میرسد که قطعا هدفی جز اجرای اهداف پلید دشمن را با وجهه ای قانونی در فضای مجازی ،آن هم به بهانه ایجاد سایتهای جایگزین برای انواع مشابه خارجی فیلتر شده به دنبال ندارد.

اگر تا چندی پیش برای دست یابی به فیلم ها و عکس های ضد دین و ضد اخلاقی نیاز به زحمت نصب فیلتر شکن و عبور از سد ایجاد شده توسط حافظان امنیت فضای سایبری بودیم ، باید گفت امروز با الطاف خائنانه مسئولین امر در اجرای نظارت های دقیق بر سایت های داخلی این امر با چند کلیک ساده و بدون دردسر قابل دسترس می باشد ،که این خود به تنهایی برای زمینه سازی ترویج بی قانونی و هرج و مرج های اجتماعی و امنیتی در کشور کافیست .

و امروز ما مانده ایم وجای خالی مرتضی ... ما مانده ایم وفریادهای در طلب عمار عزیز دل و پدر شیعیان جهان ... ما مانده ایم و قلب چاک چاک تنها بازمانده افلاکیان بر روی زمین ... ما مانده ایم و بی وفایی ...


 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۵
مجاهد جوان

نظرات  (۷)

۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۶ افسر جنگ نرم
سلام مطلبی که نوشنید بسیار عالی و قلم ادبی قابل توجهی دارید خداقوت
سلام. بسیار قلم شیوایی دارید.
ان شاء الله موفق باشید
با سلام و خدا قوت
موضوع خوب شما و دغدغه های فرهنگی که به راحتی به فراموشی سپرده میشوند جای بسی تشکر و قدردانی دارد.
به امید موفقیت بیش از پیش شما
با سلام ...ممنون از مقاله خوبتون ..
ان شالله این قبیل مطالب و مقالات تلنگری باشه برای کسانیکه به بیراهه می روند ..

سلام، با تشکر از شما

"جایگزین ها !!!راه هایی که به بی راهه می روند!!!"

با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/42865


در سایت "حرف تو" انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

هدیه سایت "حرف تو" به شما: بدون ترک گنه انتظار بی معناست..........امید دیدن روی نگار بی معناست

 

یا علی

با سلام موضوع انتخابی بسیار خوب است ولی به نظر می رسد برای پرداخت بهتر نیاز بود بیشتر وقت می گذاشتید . استفاده از کلمات ادبی مناسب بیشتر از کلمات عامیانه در چنین موضوع فاخری موثر خواهد بود .
و من الله التوفیق 
با سلام
وبلاگ پرمحتوایی دارید. پست آخرتون، هم متن خوبی داشت و هم تیتر زیبایی. مخصوصا گریزی که به سید شهیدان اهل قلم زدین... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی